"... Немає людей більш допитливих, невгамовних, більш одержимих думками про творчість, як учителі" В. Сухомлинський

Хочемо ми того чи ні, ми вчителі нового століття, повинні працювати так, щоб навчання стало радістю і задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь здобувачі освіти і вчителі, досягло гармонії.

Психологічний клімат колективу, рівень взаєморозуміння людей, ступінь їхньої згуртованості чи роз'єднаності - істотні соціально-психологічні фактори, які сприяють або заважають продуктивній та якісній діяльності.

Чинником, який сприяє стабілізації взаємин у педагогічному колективі, є вміле керівництво: знаходити з підлеглими спільну мову, цікавиться їхніми проблемами, згуртовувати колектив навколо себе, використовуючи розум і досвід, створювати особливу атмосферу задоволення педагогічною працею, яка сприяє розвитку творчості, педагогічної майстерності, справедливо оцінювати результати праці. Уміння поважати людей, тактовність, витриманість, простота, товариськість, справедливість – усе це сприяє згуртуванню членів колективу навколо керівника, виникненню почуття поваги, довіри і любові до нього, що зміцнює позиції, дозволяє ненастирливо висувати вимоги у формі прохання, побажання, поради або пропозиції. Крім того, людяність у взаєминах підвищує емоційний тонус, сприяє готовності працювати на совість, виконувати вимоги адміністрації.

Отже, виникає необхідність всебічного вивчення такого феномена, як сприятливий мікроклімат педагогічного колективу - найважливішого фактора, що впливає на продуктивність діяльності праці працівників, використовуючи сучасні психологічні методи дослідження й розробки рекомендацій з його оптимізації.

Для досягнення цієї мети ми склали план роботи, спрямований на командотворення та забезпечення сприятливого морально-психологічного клімату у педагогічній команді.

/Files/images/harchuvannya/План-роботи (1).jpg

В рамках нашого дослідження ми провели аналіз морально-психологічного клімату в педагогічному колективі. Метою цього дослідження є визначення рівня комунікативної культури, взаємодії та співпраці між вчителями, а також встановлення факторів, які впливають на психологічний клімат в колективі.

1. Яку оцінку Ви б виставили загальному морально-психологічному клімату в педагогічному колективі?

а) Дуже добрий
б) Добрий
в) Задовільний
г) Поганий
д) Дуже поганий

2. Чи відчуваєте Ви підтримку та співпрацю з колегами?

а) Так
б) Ні

3. Як Ви оцінюєте рівень взаємодії між вчителями в колективі?

Дуже високий
Високий
Середній
Низький
Дуже низький

4. Як Ви оцінюєте рівень комунікативної культури в колективі?

Дуже високий
Високий
Середній
Низький
Дуже низький

5. Чи звертаєте Ви увагу на емоційний стан своїх колег?

а) Так
б) Ні

6. Які фактори впливають на створення позитивного морально-психологічного клімату в педагогічному колективі?

Взаємоповага
Взаєморозуміння
Толерантність
Співпраця
Солідарність
Розвиток і підтримка командного духу
Чесність та відкритість
Інше

7. Чи відчуваєте Ви підтримку керівництва ліцею у вирішенні проблем та складних ситуацій?

а) Так
б) Ні

8. Чи відчуваєте Ви підтримку учнів та їх батьків?

а) Так
б) Ні

9. Ваші пропозиції щодо покращення морально-психологічного клімату в педагогічному колективу.

Кiлькiсть переглядiв: 352

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.