Залучення батьків до освітнього процесу
Активна участь батьків в освітньому процесі позитивно впливає на навчальні досягнення та загальну поведінку школярів. Але на шляху до цього є багато перепон – насамперед негативних упереджень.
Наприклад, батьки можуть помилково сприймати школу суто як заклад, який діти відвідують як роботу. У такому випадку педагоги постають виключно як надавачі освітніх послуг, а не партнери батьків, які допомагають дитині здобути знання, навички та компетентності.
А від партнерських взаємин між батьками та вчителями виграють усі! Особливо учні, навчальні досягнення яких тільки покращуються.
Тож Ліцей №28 ЛМР всіляко залучає батьків до навчального процесу. Для цього ми користуємося способами, про які писав у своїй науковій праці «Parental Involvment» відомий доктор Джойс Епштейн:
- Довірлива атмосфера вдома.
- Засвоєння знань поза школою та допомога дитині з навчанням.
- Неперервний контакт зі школою.
- Волонтерство.
Довірлива атмосфера вдома
На жаль, не всі батьки беруть активну участь у шкільному житті дитини. Часто це справа звички: в родині не заведено ділитися почуттями, обговорювати життя та підтримувати один одного. Якщо ж у сім’ї панує атмосфера прийняття, підтримки та довіри, ймовірно, батьки активно цікавляться і шкільним життям дитини.
Звісно, вчителі не можуть диктувати, як родинам школярів будувати взаємини. І не повинні! Однак, вчителі підштовхують дітей до налагодження спілкування з батьками:
- діти частіше отримують домашні завдання, які передбачають безпосередню участь батьків, як-от створення родинного дерева;
- дітей заохочують ініціювати важливі обговорення вдома (стосовно булінгу, домашнього насильства, майбутньої професії тощо);
- ліцей запрошує батьків на конференції, шкільні заходи, присвячені темам дитячої психології, побудови довіри тощо;
- класні керівники надсилають тематичні матеріали у спільні вайбер-групи для спільного діалогу із батьками (комфортна шкільна атмосфера, булінг тощо);
- ми приймаємо колективну участь у тематичних вебінарах, переглядаємо їх на батьківських зборах.
Допомога дітям із уроками
Участь батьків у шкільному житті дитини не обмежується залученням до активностей безпосередньо у закладі. Всі учні часом потребують допомоги, настанов та підказок, наприклад, під час виконання домашнього завдання. Інколи від цього залежить не тільки якість виконаної роботи, а й закріплення знань, здобутих на уроці.
Допомога дітям із уроками безпосередньо залучає батьків до освітнього процесу. Так вони дізнаються, що саме вивчає дитина, який має рівень знань, чи є якісь проблеми. У такий спосіб батьки на власні очі бачать те, у що б могли не повірити зі слів викладача. І це робить стосунки між батьками та вчителем більш довірливими!
Як заохотити батьків допомагати учневі з уроками?
- Вчителі розповідають батькам, про те, що допомогу дитині з уроками можна органічно вплести у власний розклад (наприклад, витрачати по 15 хвилин на день або одна година на три дні).
- Вчителі тримають персональний зв’язок із батьками школярів, розповідають їм про дитячі досягнення та прогалини в навчанні.
Постійний контакт зі школою
Батьки різні: хтось тисне на дітей гіперопікою, а хтось може зовсім забути, в якому класі навчається дитина. Тут ми дотримуємося золотої середини: цікавимося шкільним життям, але не перегинаємо при цьому палицю. Погодьмося, це зовсім непросто! Але батьки завжди ставляться до цього з розумінням.
А чи можна бути залученим в освітній процес, не спілкуючись з учителями та не знаючи про те, що відбувається у школі? Навряд.
Як цьому запобігти?
- Ми створюємо спеціальний чат, де обговорюватимуться не тільки батьківські збори, але й шкільні події;
- Щомісяця намагаємося ініціювати події в ліцеї, у яких батьки можуть брати участь (ярмарки, збір речей на благодійність, концерти, родинні проєкти та поробки тощо);
- Домовляємося з батьками, що вони з певною періодичністю ініціюватимуть шкільні активності (кожен місяць закріплений за родиною тощо).
Шкільне волонтерство
Часто школярі беруть участь у колективних прибираннях та благодійних активностях. І батьки не завжди долучаються до цих ініціатив: через нестачу часу, незацікавленість або просто через те, що не знали про таку можливість.
Спільні волонтерські проєкти зближують учасників освітнього процесу. Тож залучення батьків не проста примха, а реальна необхідність!
Ось кілька ідей для волонтерських ініціатив у межах ліцею:
- посадка дерев, кущів та квітів на території школи та у приміщенні (наприклад, у межах екопроєкту з фінансуванням);
- сортування шкільної вторсировини (скористайтеся нашими матеріалами з теми);
- організація збору речей для дитячих будинків, продуктів харчування для учасників бойових дій тощо;
- організація міського благодійного ярмарку зі збору коштів (на прикладі ярмарки солодощів).
Учителі особисто зацікавлені в залученні родин школярів до освітнього процесу. Дійсно, активна участь батьків у шкільній діяльності позитивно впливає на поведінку дитини, порозуміння з учителем та психологічну атмосферу в школі.
Батьківські збори
Ліцейна конференція . Звіт роботи директора ліцею за 2019/2021 н.р.
Спільний відпочинок 3-В класу
в Карпатах
Андріївські вечорниці-2021. Спільний захід учнів та учениць 8-А класу, батьків та вчителів
Учні, батьки та вчителі на Закарпатті!
Коментарi