Залучення батьків до освітнього процесу

Активна участь батьків в освітньому процесі позитивно впливає на навчальні досягнення та загальну поведінку школярів. Але на шляху до цього є багато перепон – насамперед негативних упереджень.

Наприклад, батьки можуть помилково сприймати школу суто як заклад, який діти відвідують як роботу. У такому випадку педагоги постають виключно як надавачі освітніх послуг, а не партнери батьків, які допомагають дитині здобути знання, навички та компетентності.

А від партнерських взаємин між батьками та вчителями виграють усі! Особливо учні, навчальні досягнення яких тільки покращуються.

Тож Ліцей №28 ЛМР всіляко залучає батьків до навчального процесу. Для цього ми користуємося способами, про які писав у своїй науковій праці «Parental Involvment» відомий доктор Джойс Епштейн:

  1. Довірлива атмосфера вдома.
  2. Засвоєння знань поза школою та допомога дитині з навчанням.
  3. Неперервний контакт зі школою.
  4. Волонтерство.

Довірлива атмосфера вдома

На жаль, не всі батьки беруть активну участь у шкільному житті дитини. Часто це справа звички: в родині не заведено ділитися почуттями, обговорювати життя та підтримувати один одного. Якщо ж у сім’ї панує атмосфера прийняття, підтримки та довіри, ймовірно, батьки активно цікавляться і шкільним життям дитини.

Звісно, вчителі не можуть диктувати, як родинам школярів будувати взаємини. І не повинні! Однак, вчителі підштовхують дітей до налагодження спілкування з батьками:

  • діти частіше отримують домашні завдання, які передбачають безпосередню участь батьків, як-от створення родинного дерева;
  • дітей заохочують ініціювати важливі обговорення вдома (стосовно булінгу, домашнього насильства, майбутньої професії тощо);
  • ліцей запрошує батьків на конференції, шкільні заходи, присвячені темам дитячої психології, побудови довіри тощо;
  • класні керівники надсилають тематичні матеріали у спільні вайбер-групи для спільного діалогу із батьками (комфортна шкільна атмосфера, булінг тощо);
  • ми приймаємо колективну участь у тематичних вебінарах, переглядаємо їх на батьківських зборах.

Допомога дітям із уроками

Участь батьків у шкільному житті дитини не обмежується залученням до активностей безпосередньо у закладі. Всі учні часом потребують допомоги, настанов та підказок, наприклад, під час виконання домашнього завдання. Інколи від цього залежить не тільки якість виконаної роботи, а й закріплення знань, здобутих на уроці.

Допомога дітям із уроками безпосередньо залучає батьків до освітнього процесу. Так вони дізнаються, що саме вивчає дитина, який має рівень знань, чи є якісь проблеми. У такий спосіб батьки на власні очі бачать те, у що б могли не повірити зі слів викладача. І це робить стосунки між батьками та вчителем більш довірливими!

Як заохотити батьків допомагати учневі з уроками?

  1. Вчителі розповідають батькам, про те, що допомогу дитині з уроками можна органічно вплести у власний розклад (наприклад, витрачати по 15 хвилин на день або одна година на три дні).
  2. Вчителі тримають персональний зв’язок із батьками школярів, розповідають їм про дитячі досягнення та прогалини в навчанні.

Постійний контакт зі школою

Батьки різні: хтось тисне на дітей гіперопікою, а хтось може зовсім забути, в якому класі навчається дитина. Тут ми дотримуємося золотої середини: цікавимося шкільним життям, але не перегинаємо при цьому палицю. Погодьмося, це зовсім непросто! Але батьки завжди ставляться до цього з розумінням.

А чи можна бути залученим в освітній процес, не спілкуючись з учителями та не знаючи про те, що відбувається у школі? Навряд.

Як цьому запобігти?

  1. Ми створюємо спеціальний чат, де обговорюватимуться не тільки батьківські збори, але й шкільні події;
  2. Щомісяця намагаємося ініціювати події в ліцеї, у яких батьки можуть брати участь (ярмарки, збір речей на благодійність, концерти, родинні проєкти та поробки тощо);
  3. Домовляємося з батьками, що вони з певною періодичністю ініціюватимуть шкільні активності (кожен місяць закріплений за родиною тощо).

Шкільне волонтерство

Часто школярі беруть участь у колективних прибираннях та благодійних активностях. І батьки не завжди долучаються до цих ініціатив: через нестачу часу, незацікавленість або просто через те, що не знали про таку можливість.

Спільні волонтерські проєкти зближують учасників освітнього процесу. Тож залучення батьків не проста примха, а реальна необхідність!

Ось кілька ідей для волонтерських ініціатив у межах ліцею:

  • посадка дерев, кущів та квітів на території школи та у приміщенні (наприклад, у межах екопроєкту з фінансуванням);
  • сортування шкільної вторсировини (скористайтеся нашими матеріалами з теми);
  • організація збору речей для дитячих будинків, продуктів харчування для учасників бойових дій тощо;
  • організація міського благодійного ярмарку зі збору коштів (на прикладі ярмарки солодощів).

Учителі особисто зацікавлені в залученні родин школярів до освітнього процесу. Дійсно, активна участь батьків у шкільній діяльності позитивно впливає на поведінку дитини, порозуміння з учителем та психологічну атмосферу в школі.

Батьківські збори

/Files/images/ogoloshennya/31.jpg

Ліцейна конференція . Звіт роботи директора ліцею за 2019/2021 н.р.

/Files/images/ogoloshennya/14.JPG

Спільний відпочинок 3-В класу
в Карпатах

/Files/images/ogoloshennya/15.jpg

Андріївські вечорниці-2021. Спільний захід учнів та учениць 8-А класу, батьків та вчителів

/Files/images/16.jpg

Учні, батьки та вчителі на Закарпатті!

/Files/images/ogoloshennya/17.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 447

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.